Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

OK

Úvod » DVD filmy » válečné » Sovětská letecká moc - DVD


        

Sovětská letecká moc - DVD

skladem

 

Dostupnost: skladem
Číslo produktu: DVD009738
bez DPH: 48,76 Kč (1,95 €)
s DPH (21 %):
59,00 Kč (2,36 €)

do košíku:
  ks  

Obsah

Obsahuje MIG - 27 Flogger D, MIG - 29 Fulcrum, MIL - MI - 24 Hind attack helicopter, AN - 124 Ruslan transport a mnoho dalších... Edice Druhá světová válka - díl 81.



Ihned po vzniku Sovětského svazu začala nová, bolševická vláda budovat na troskách carského letectva letecké síly. Rusko sice přišlo o některé význačné konstruktéry, kteří uprchli před bolševiky, jako byl například Igor Sikorskij, objevila se ale nová, v budoucnu velmi slavná jména, jako například Tupolev, Polikarpov, Grigorjevič a začaly vznikat nové typy letadel.



Když Německo napadlo v červnu 1941 Sovětský svaz, bylo sovětské letectvo nejmohutnější na světě, i když většina jeho strojů nebyla konstrukčně a parametry na úrovni doby a s moderními německými stroji se nemohla srovnat. Přes obrovské ztráty na počátku války se letecký průmysl rychle vzpamatoval a začal Rudou armádu zásobovat čím dále kvalitnějšími stroji. Letouny jako Tupolev Tu-2, Iljušin Il-2, Lavočkin La-5 a 7 či Jakovlev Jak-9 se staly legendami.



Po druhé světové válce byly jak na vývoj a konstrukci nových letounů, tak i na budování leteckých sil věnovány obrovské prostředky, protože vedoucí představitelé SSSR si uvědomovali, že vzdušná převaha je základní podmínkou úspěchu v jakémkoliv válečném konfliktu. A tak se na nebi v Koreji objevily, k velkému překvapení amerických pilotů a důstojníků letectva, skvělé proudové stíhačky MIG-15, nad Vietnamem potom MIG-17 a MIG-21. Velká pozornost byla ovšem věnována i ostatním druhům letounů, ať to byly bombardéry (Tupolev Tu-16, Tu-22, Tu-95, Jakovlev Jak-28) dopravní letouny (Antonovy řady 20, Iljušin Il-76, Antonov An-124) či vrtulníky konstrukčních kanceláří Mil a Kamov.



Sovětské ozbrojené síly byly první armádou na světě, která začala budovat vzdušně-výsadkové síly. Přední místo ve strategii, taktice i vybavení si uchovaly po celou dobu existence Sovětského svazu.



V šedesátých letech se Sovětský svaz začal pokoušet o vybudování námořních leteckých sil nezávislých na pozemních základnách a postavil své první nosiče vrtulníků letadel.



Na konci roku 1979 začala vleklá sovětská invaze do Afghánistánu, trvající deset let, aniž by bylo dosaženo jediného z vytknutých cílů. I v tomto konfliktu hrálo sovětské letectvo a vrtulníky a letouny armády velkou roli. Ale tento konflikt vyčerpal sovětské zdroje a nakonec se stal jednou z příčin pádu komunistického režimu v SSSR.



Nynější letecké síly Ruské federace navázaly na tradici Sovětské armády a věnují technickému i organizačnímu rozvoji letectva velkou pozornost.

délka: 61 minut

rok vydání: 2010

obal: posetka